Produk Untuk Kurus

Assalamualaikum semua,

Produk Kurus

Eik…apa tu yer..tak pernah dengar pun????

Ok..nak tahu ke apa bendanya nie…hehe…KAMI NAK BELI LEMAK ANDA…DI ULANGI KAMI NAK BELI LEMAK ANDA…

Huh..tak pernah dengar pun ada orang nak beli lemak..biar betul nie…yer BETUL SESANGAT!!!! Kami memang nak beli lemak anda seberapa banyak yang bole..mana ada pernah orang nak bayar untuk lemak kita kan???? So sekarang nie, jom jual lemak anda pada kami dan kami akan bayar mengikut Terma & Syarat yang disediakan. Kepada sesiapa yang nak cari produk kurus

Berapakah nilai ganjaran yang anda dapat?
1kg – RM300
Apakah maksudnya?

Maksudnya ialah, jika setiap penurunan berat badan pertama sebanyak 5kg, anda akan mendapat 300.

Bagaimana jika penurunan berat badan sebanyak 10kg?
Maksudnya anda akan mendapat ganjaran sebanyak:
5kg yang pertama = 300
5kg seterusnya X 300 = 1,500.
Total = 1,800

Masih TAK PERCAYA?????

Disini kami sertakan buktinya buat anda…mereka-mereka yang telah Berjaya menurunkan berat badan dan menjual lemak pada kami :-)

 

TESTIMONI:

sensualite

 

untitled1 untitled2

untitled

So macam mana…Percaya kan…jom ramai2 kita jual lemak kita..jangan bazirkan lemak anda begitu sahaja..jual segera dan dapatkan bentuk badan yang menarik, sihat dan menawan….

PM / Wassap:

lily 016-349 3376  :-)

p/s : Entry seterusnya saya akan terangkan apakah dia Sensualite..tunggu yer…

Ceritera menurunkan berat badan!

Hi Uolls..apa khabar hari ini, semoga semua berada dalam keadaan sejahtera, ceria dan sihat hendaknya.

Harini saya nak bercerita tentang ‘Ceritera menurunkan berat badan’…Ramai orang banyak ragamnya, tapi tujuan utama satu saja iaitu nak turun berat badan! Bagaimana yer nak turunkan berat badan nie? Klu kita dengar segala jenis cerita memang berkobar kobar nak turun berat, TETAPI susah nak jumpa orang yang berkobar dan bersemangat tinggi untuk menjayakan IMPIAN tersebut. Kebanyakannya hanya angan2 mat jenin Betul tak? Saya dulu pun macam tue juga.

Perkara ni terjadi sebab kita xde kesedaran yang tinggi untuk berubah. Berfikir aku nak kurus supaya boleh pakai macam2 jenis pakaian, nak cantik etc…tapi tiada kesedaran KENAPA???? Pada pengalaman saya sepanjang bergaul dengan orang2 yang ada KENAPA??? Dalam dirinya baru saya sedar tujuan saya menurunkan berat badan. Nak tahu apa dia KENAPA??? Tu……hehe senang jer:

  1. Kerana Allah, bila kita turunkan berat badan, badan jadi ringan, senang untuk beribadah etc
  2. Untuk diri sendiri dan keluarga Untuk kesihatan kerana jika kita sakit bukan sahaja diri yang susah tp juga keluarga tersayang.
  3. Untuk amalkan gaya hidup yang sihat kerana bila sihat hati pun senang. Macam2 lagila KENAPA??? Ikut pada diri masing2.

Jadi untuk mencapainya, perlu di ingat Setiap IMPIAN perlukan PENGORBANAN, DISIPLIN, NO EXCUSE, LEARNING……pada saya inilah 4 KUNCI utama pada kejayaan. Jika tiada salah satunya, pincangla segalanya. Turunkan berat badan nie sebenarnya mengikut pada cara masing2, tak semestinya perlu guna produk tertentu baru boleh kurus, pada saya yang penting usaha bersungguh sungguh.

Saya gunakan herbalife hingga kini kerana kita selalu mendapat makanan yang kurang pada nutrisi. Dengan HERBALIFE ada segalanya yang penting SEDAP, saya suka..anak2 pun sama. DIET dengan cara yang betul baru boleh Berjaya.

Disini saya sertakan beberapa tips untuk semua.

TIPS PENURUNAN BERAT BADAN:

  1. Turunkan berat badan secara perlahan dan berterusan, bukannya secara drastic, ini kerana ia akan menyebabkan badan menjadi terkejut dan ia tidak baik untuk fungsi badan.
  2. Amalkan pengambilan air yang mencukupi. Setiap 25kg berat badan memerlukan 1liter air kosong.
  3. Kurangkan pengambilan kalori, pastikan kalori yang di ambil mencukupi untuk badan kita.
  4. Gunakan konsep 80% pemakanan, 20% senaman
  5. Timbang berat badan anda sekurangnya 1-2minggu sekali, sebaiknya sebelum sarapan.
  6. Amalkan aktiviti senaman sekali sehari 20-30minit.
  7. Amalkan sayur sayuran, kurangkan makanan berlemak (fast food, bergoreng, junk food, air manis etc) untuk mendapatkan hasil yang terbaik.
  8. Rajin membaca cara pemakanan yang sihat.

Diharapkan tips2 dia atas dapat digunakan untuk membantu anda di luar sana mendapatkan berat badan yang ideal. InsyaAllah

pic lily(Result not typical for everyone)

Untuk KONSULTANSI PERCUMA sila hubungi saya LILY 0163493376 ( Call, SMS, whatsapp)-

“Unconventional Method” Tiga Langkah Cara Rawatan Buasir dan Punca-puncanya.

ULE (1)

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Bahang aidilfitri masih lagi di rasai, walaupun kemeriahan syawal hanya terasa pada 1 syawal, tetapi walaupun telah masuk minggu ketiga bulan syawal, mood rumah terbuka masih lagi ada.

Di sini ada kisah mengenai seorang yang kaki makan telah mengalami keracunan makanan tetapi berakhir di bilik bedah kerana disahkan mengidap apendiks .Apendiks adalah lebihan pada usus perut. Sekiranya berlaku jangkitan ia boleh menyakitkan.

Apendisitis yang teruk boleh menyebabkan apendiks pecah dengan pembentukan nanah di dalam rerongga abdomen atau peritonitis (jangkitan rerongga abdomen).

Doktor yang merawat kenalan saya menerangkan kepada beliau bahawa usus beliau memang sudah di jangkiti kuman, di tambah lagi dengan makanan yang dikhuatiri tercemar, maka kuman tersebut mengjangkiti apendiks beliau.

Oleh itu terpaksalah beliau membuat pembedahan kecil untuk membuang lebihan apendiks yang telah di jangkiti tersebut.

Tahukah anda bahawa usus yang kotor akan menjejaskan kesihatan.Selain dari itu, pelbgai penyakit akan datang jika kita tidak menjaga usus dengan baik. Salah satu penyakit akibat usus kotor adalah buasir.

Penyakit buasir terjadi akibat tekanan berlebihan dibahagian rektum menyebabkan dinding vena darah teregang dan membonjol. Tahukah anda penyebab buasir ini? sebenarnya ia berkaitan dengan kebersihan usus.

Jika usus ini tidak di bersihkan, makanan yang tidak dapat di serapkan akan menghasilkan mendapan.Jika mendapan ini tidak dibersihkan, akan menjadi sembelit dan jika masih lagi tidak peka, seterusnya akan menjadi buasir. Oleh itu pencegahan awal mesti dilakukan, iaitu detoksifikasi.

Buasir terjadi di sebabkan oleh:

  • Sembelit dan meneran secara berlebihan.
  • Pekerjaan yang melibatkan keadaan duduk dan berdiri terlalu lama.
  • Obesiti, kehamilan dan melahirkan anak.

Buasir ini sebenarnya berkait rapat dengan pemakanan walaupun ada pendapat yang mengatakan bahaw penyakit ini diwarisi.Penyakit ini boleh dicegah dan simptomnya dapat dikawal jika pesakit peka dengan keadaan usus mereka.

Kebanyakan pesakit hanya berjumpa dengan doktor setelah buasir mereka memasuki peringkat yang teruk dan hanya boleh di ubati dengan pembedahan. Jika pesakit peka dengan simptom pada peringkat awal iaitu jarang buang air besar, tidak puas apabila buang air besar, sembelit dan akhirnya pendarahan di dubur.

Jika pesakit tidak mengambil kisah, mungkin penyakit berkaitan usus ini berkhir dengan kanser usus.

Rawatan untuk penyakit buasir adalah:

  • Mencegah dari awal. Amalkan makanan yang mengandungi serat yang tinggi serta sering membersihkan usus dengan kaedah detoksifikasi. Apa yang sering saya amalkan adalah meminum fujita lactose. Ia adalah bahan untuk membersihkan usus.
  • Krim/salap yang berfungsi untuk melegakan kesakitan. Tetapi penggunaan krim ini juga di ikuti dengan perubahan kepada diet. Mempunyai kesan sampingan jika di gunakan dalam jangka masa panjang.
  • Pembedahan yang di panggil Hemorhoidektomi atau eksisi. Proses ini dilakukan jika tahap buasir berada dalam tahap ke dua atau ketiga.

Kesimpulannya, mencegah adalah lebih baik dari mengubati, badan kita adalah aset yang paling bernilai dan tiada alat ganti yang boleh di beli jika salah satu bahagian badan kita sudah rosak. Oleh itu , sentiasalah peka dengan simptom badan kita kerana doktor yang terbaik adalah badan kita.

Sentiasa bersihkan usus kerana makanan yang kita makan tidak semua dapat di hadam oleh perut, makan yang tidak dapat di hadam akan termendap di usus. Lama kelamaan mendapan ini akan menjadi keras dan menyebabkan sembelit dan menjadi rantaian kepada penyakit lain seperti basir dan akhirnya kanser usus.

Saya sekeluarga mengamalkan meminum fujita Lactose setiap  3 bulan sekali atau ketika badan menunjukkan simptom taksin banyak di dalam usus. Fujita Lactose ini tidak menyebabkan perut dan yang paling bestnya bukan hanya mendapan di keluarkan tetapi gas-bas beracun dalam usus juga dikeluarkan.

Sekian dahulu perkongsian saya mengenai penyakit buasir, tetapi jika terdapat tanda-tanda anda mendapat busir, sila jumpa doktor dengan segera. Jangan sampai anda di diagnosis mendapat kanser usus, jika sudah sampai ke tahap itu, semuanya sudah terlambat, seperti arwah bapa saya.

Ikhlas,

sign

 

info kesihatan: 4 faktor untuk mencapai kesihatan optimum.

 Info Kesihatan

tip yourtaxi driverif possibleSalam sejahtera,

Ramai Yang Tidak Menyedari akan peranan pengambilan makanan yang berkhasiat untuk memastikan kesihatan yang baik, sehinggalah tiba-tiba mereka di timpa satu penyakit yang kronik. Kenyatan ini memang ada benarnya kerana apa yang anda makan adalah diri anda.

Tetapi kebiasaannya, badan akan menunjukkan simptom sebelum ia menjadi kronik.Ini adalah kerana badan kita sendiri adalah doktor, bukannya doktor perubatan. Cuma kita sahaja tidak belajar memahami badan kita sendiri.

Oleh itu, tujuan blog ini adalah perkongsian dari kami bagaimana untuk mencapai kesihatan yang optimum di dalam keadaan persekitaran yang serba tercemar dan perkongsian ini adalah berlawanan dengan kaedah perubatan.Tetapi semua ini adalah ikhtiar dan asbab manakala yang berkuasa menyembuhkan adalah Allah semata-mata.

Berbagai faktor yang menyebabkan amalan pemakanan yang tidak sihat. Empat faktor untuk mencapai kesihatan optimum adalah:

  • Pemakanan seimbang
  • Meningkatkan pengambilan oksigen
  • Detoksifikasi
  • Pelarasan

Salah satu  faktor utama kita tidak mengambil kisah mengenai kesihatan kita adalah kesibukan sehari-hari yang menyebabkan kita mengambil jalan mudah, iaitu dengan mengambil makanan segera dan makanan dalam tin tanpa menyedari kesannya kepada kita.

Amalan pemakanan yang teratur sepatutnya dimulakan sejak awal lagi.Ini adalah kerana ia akan mempengaruhi tahap kesihatan kita pada masa akan datang. Mungkin semasa remaja, kesihatan kita tidak terjejas, tetapi kesan akan mula di rasai apabila kita berumur 30-an.

Pakar kesihatan dan pemakanan juga bersetuju bahawa penyakit-penyakit kronik seperti sakit jantung, kanser dan sebagainya berpunca daripada amalan pemakanan yang tidak sihat.

Contohnya , penyakit jantung berpunca daripada kandungan kolesterol yang tinggi di dalam pembuluh darah. Sebenarnya kolesterol telah ada dalam badan kita sejak bayi lagi, kandungan kolesterol akan bertambah jika kita tidak mengambil berat apa yang kita makan.

Makanan seperti daging,telur dan hasil tenusu merupakan sumber protein, vitamin dan galian yang baik apabila diambil dalam kuantiti yang sederhana, tetapi ia juga mengandungi banyak lemak dan kolesterol. Lemak boleh menyebabkan kegemukan dan juga serangan jantung, manakala kolesterol adalah punca utama sakit jantung. Justeru pengambilan makanan dalam kategori ini seharusnya di kawal.

Diatas  adalah gambar piramid makanan yang menunjukkan pola pemakanan yang sihat setiap hari supaya badan anda mendapat nutrisi yang mencukupi. Memang susah bukan? tetapi itu adalah pola pemakanan yang disyorkan oleh pakar pemakanan untuk memperolehi tahap kesihatan yang optimum. Tetapi persoalannya, betulkah makanan tersebut betul-betul berkhasiat, adakah makanan-makanan tersebut tidak mengandungi toksin,ubat dan sebagainya? kita akan mengupas persoalan ini dalam artikel-artikel seterusnya.

Salam Sihat ,

sign

Selamat Datang Ke Blog Rahsia Langsing

Apa khabar semua.

Salam perkenalan dan selamat datang ke blog rahsia Langsing. Di blog ini saya akan kongsikan tips, dan panduan untuk langsing dan sihat. Memandangkan blog ini di bina untuk berkongsi dalam menyebarkan kesihatan, anda hanya akan di bawa kesini secara jemputan iaitu yang subsribe pada newsletter tetapi anda boleh mewar-warkan kewujudan blog ini kepada kawan-kawan anda. Saya akan paparkan artikel dan aktiviti terkini pada setiap minggu. Semoga, apa yang saya cuba paparkan disini dapat kita jadikan panduan yang amat berguna kepada diri sendiri dan keluarga kita semua.

Artikel yang akan saya tulis di sini adalah berdasarkan rujukan dari sumber-sumber dan pengalaman mengikuti latihan dalam syarikat nutrisi yang saya sertai dan menjadi pengedar untuk produk tersebut.

“Kesihatan umpama sahabat, kehilangannya dirasai bila ianya telah pergi”

Semoga bermanfaat.

sign

Cara Mudah Untuk Melangsingkan Badan

88

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Hai, Setria di sini, sudah agak lama saya tidak menulis di sini. Ini di sebabkan saya sibuk dengan urusan tertentu, tetapi walaupun begitu herbalife tetap di hati. Mutakhir ini kita di kejutkan dengan penarikan subsidi gula, GST dan sebagainya. Alasan yang di berikan adalah di sebabkan tahap penyakit yang di sebabkan oleh gula semakin tinggi contohnya seperti penyakit diabetis.

Memang betul diabetis ini berpunca daripada pengambilan gula pada kadar yang tinggi, tetapi sebab sebenar adalah kegagalan pankreas merembeskan hormon insulin untuk meneutralkan kandungan gula yang berlebihan. Ada juga yang mendapat diabetis daripada dalam kandungan lagi di sebabkan ibu mempunyai diabetis ketika mengandung.

Kenapa pankreas gagal untuk merembeskan insulin?ini adalah di sebakan kemerosotan fungsi pankreas itu sendiri, dengan erti kata lain pankreas tidak sihat, kenapa tidak sihat? sebab kekurangan nutrisi. Habis tu bagaimana hendak menyihatkan pankreas? beri ia nutrisi. Begitu juga dengan badan kita, seringkali individu yang mempunyai berat badan yang berlebihan akan ada penyakit tekanan darah tinggi, kencing manis dan buah pinggang. Oleh itu, kita perlu menjaga berat badan bukan sahaja untuk kelihatan cantik, tetapi untuk kesihatan juga.

Di herbalife, kami sering memberi penerangan mengenai kesan nutrisi kepada badan berbanding kepada menurunkan berat badan itu sendiri, tetapi malangnya kebanyakan yang bertanya kepada saya hanya ingin menurunkan berat badan keran badan sudah terlalu berisi, walaupun tanpa mereka sedari kesan sampingan akibat kenaikan berat badan juga menjejaskan kesihatan mereka seperti keletihan, sakit badan dan sebagainya,

Tetapi kepada rakan-rakan semua kunci kepada penurunan berat badan adalah memakan makanan yang bernutrisi tinggi, rendah kalori dan di samping itu juga anda akan mendapat kesihatan yang baik. Di herbalife semuanya ada dalam sebotol Formula 1, langsing dan kekal sihat.

sekian,

 

Disclaimer: Semua artikel di blog ini adalah pandangan peribadi dan bukannya nasihat kedoktoran.

 

Untuk Langsing, Semuanya Bermula Dari Anda

rahsia langsingAssalammualaikum dan salam sejahtera,

Have you had you shake today!! iklan sikit, he.he. Jika di tanya kepada orang yang heavyweight, adakah anda mahu langsing, semuanya menjawab mahu, tetapi adakah bersedia untuk mengikuti program-program yang meletihkan, menyakitkan dan mengambil masa, saya rasa majoritinya tidak sanggup.

Semasa saya dan wife menbuat mini roadshow, ada yang terang-terangan tidak mahu kurus, sedangkan dia perasan dirinya adalah heavyweight. Apabila di tanya kenapa tidak mahu kurus, jawabnya, sebab dia suka makan, kalau nak kurus kena tahan makan.

Saya pun suka makan, wife saya pun suka makan, tetapi kami tetap maintain kurus. Wife saya yang dahulunya 70 kg, sekarang ni, maintain 53kg, kerana apa? kerana wife saya mahu kurus. Menggunakan herbalife atau tidak bukan soalnya, tetapi kemahuan anda.

Jika anda memilih untuk kekal heavyweight, itu pilihan anda, jika anda mahu kurus, itu juga pilihan anda. Oleh itu, persoalannya, adakah anda mahu langsing dan jika mahu, adakah sanggup untuk menempuhi segala halangan. Jika mahu, syabas, anda telah membuat keputusan untuk diri anda dan tetap dengan keputusan itu.

Langkah kedua adalah cara bagaimana anda mahu kurus, secara manual atau menggunakan produk seperti pil, meal replacement, ubat sapu-sapu dan sebgainya. Jika anda memilih mahu secara manual, anda terpaksa memilih makanan yang berkalori rendah, kurang lemak dan makan dalam kuantiti yang sedikit. Di samping itu juga anda perlu bersenam untuk membakar kalori anda. Lakukan ini secara berterusan, saya ada kawan yang menggunakan cara ini, kurang makan, tak makan nasi, tetapi beliau kelihatan tua dari usia sebebnar kerana mungkin kerana kekurangan nutrisi. Tetapi beliau berhasil menurunkan berat badan, cuma makanan yang beliau ambil kekurangan nutrisi kerana beliau hanya makan buah, aiskrim dan yang sewaktu dengannya.

Jika anda menggunakan produk seperti pil, seperti sedia malum, pil memang berkesan untuk jangka masa pendek tetapi untuk jangka masa panjang, mungkin ia tidak sesuai, di samping kesan-kesan sampingan yang di hadapi. Manakala cara yang ramai orang lakukan adalah menggunakan meal replacement. Tetapi persoalannya, adakah ia berkesan untuk anda, dan adakah ia di endorse oleh doktor-doktor ( kami di herbalife, ramai doktor doktor menjadi distributor).

Pada mulanya saya pun tidak percaya dengan herbalife , dan menjangkakan bahawa beliau akan menjadi bertambah gemuk apabila mengandungkan anak kedua kami, tetapi itu tidak berlaku, sebaliknya beliau hanya naik beberapa kg sahaja, dan selepas melahirkan anak, di waktu pantang beliau mengambil herbalife, beliau berjaya mengurangkan berat badan dengan mudah berbanding sewaktu kelahiran yang pertama. Hanya dalam masa setahun beliau berjaua mengembalikan berat beliau sewaktu zaman form 6 dahulu.

Kesimpulan.

Jika kita sakit, kita berjummpa dengan doktor, dan doktor akan memberikan kita ubat hanya untuk penyakit itu, di sini doktor hanya mengubat simptom bukannya penyebab. Penyebab utama kita sakit adalah badan kita tidak sihat, mengapa tidak sihat, kerana kita makan makanan yang tidak sihat. Begitu juga dengan kes kegemukan, kenapa gemuk, sebab banyak lemak, kenapa banyak lemak, sebab makan banyak, salah, sebenarnya kita gagal memilih makanan yang bernutrisi untuk badan kita, hanya membekalkan badan kita dengan makanan yang kerkalori dan berlemak tinggi.

Jika anda mahu menguruskan badan, cari punca kegemukan itu sendiri. Puncanya adalah kalori dan lemak, oleh itu, kita mesti mencari jalan bagaimana untuk menghapuskan lemak ini? dengan menukarkan lemak ini menjadi tenaga, bagaimana lemak di tukarkan kepada tenaga? jika tiada lemak baru yang boleh digunakan, jadi ia mengambil lemak yang sedia ada dari badan.

Di sinilah fungsi herbalife sebagai meal replacement, ya, anda  boleh tukarkan meal anda dengan buah misalnya, tetapi cukupkah nutrisinya, hanya mengandungi vitamin, di mana nak cari protein, asid amino, besi dan sebagainya. Oleh itu semuanya ada di depan mata anda, alat-alat yang boleh digunakan untuk menguruskan badan, hanya cuma perlu memilih.

ikhlas,

Disclaimer: Ini adalah blog peribadi, semua artikel di sini adalah pandangan peribadi.

Mencari Produk Melangsingkan Badan? Herbalife Berjaya Mengurangkan Sebanyak 9 Kg Tanpa Berlapar, Bersenam Dan Tanpa Kesan Sampingan